Brussels is over, say goodbye

In calitate de castigatoare a premiului I Blogger european 2012, am petrecut trei saptamani din luna martie la Bruxelles. Trei saptamani de neuitat, as spune. Deja ati putut citi o parte din materialele generate de vizita mea acolo, insa voi continua sa postez inca multe alte noutati, interviuri si surprize.

Chiar daca vor mai curge cuvintele, totusi excursia s-a incheiat si nu se cuvine sa pui punct unei aventuri atat de frumoase fara sa le multumesti celor implicati.

Blogal initiative a facut o treaba senzationala lucrand impreuna cu Reprezentanta Comisiei Europene in Romania la campania Blogger european. De la Blogal ii stiu deocamdata (virtual) pe Chinezu, Loredana Maria Pricopie si Vlad Dulea, care au contribuit din cand in cand la diseminarea impresiilor noastre de la fata locului pe pagina de Facebook. Am spus "noastre" pentru ca in aceasta aventura am fost insotita de catre Irina Baragoi, castigatoarea locului II la acelasi concurs. Bloggerita Oana Grecea, castigatoarea locului III, precum si jurnalistii premiati in competitia conexa vor pleca la o data ulterioara.

Reprezentanta Comisiei Europene in Romania a avut deschiderea, deja doi ani la rand, sa colaboreze cu bloggerii pentru a difuza informatia privind Anul European... Cel mai probabil alti norocosi vor putea participa la aceasta competitie in toamna, cu ocazia Anului European al Cetatenilor. Nu strica sa va pregatiti din timp daca aveti blog si dispozitie pentru ca astfel veti avea parte de lucruri la fel de frumoase.

De la Reprezentanta, tin sa le mentionez pe Carmen Praja, cea care s-a ocupat de campanie, si pe Roxana Morea, cea pe care am chinuit-o cu intrebari si liste nesfarsite de institutii la care voiam sa ajung. Tot Roxana a fost interfata in toate discutiile legate de cazare, drum si, in general, descurcat la fata locului. Trebuie sa marturisesc ca acest capitol e preferatul meu, imi place la nebunie sa traiesc in alte orase pe o perioada mai lunga decat o vacanta si sa inteleg ce inseamna viata urbana acolo. Chiar ma gandeam cum ar un mic locuit in Hong Kong sau Bangkok :))

La fata locului ne-a ajutat destul de mult domnul Soldatti, insarcinat cu presa la Comisia Europeana, un italian simpatic si poliglot care ne-a dat destul de multe nume de contact, pe unele nu le-am putut utiliza din lipsa de timp, mai raman si pentru data viitoare lucruri pe lista :D

In Bruxelles si imprejurimi am reintalnit cinci fosti colegi de liceu (boys and girls) si daca as mai fi avut timp si ocazii as mai fi trecut pe lista cel putin trei. Suntem cu totii din aceeasi promotie de la Sfantul Sava si imi face placere sa le urmaresc destinele peste ani si sa fiu mandra ce oameni frumosi si realizati au devenit! Sper ca intalnirile sa fie mai dese si sa nu trebuiasca sa mai astept inca cinci -zece ani pana la urmatoarea revedere...

Pentru ca stiti preocuparea mea pentru fenomenul migratiei medicilor din Romania, mi-am intalnit si multi fosti colegi de facultate sau de spital, unii dintre ei ne sunt chiar prieteni dragi. Multi traiau in afara tarii, chiar intr-o seara  am stat la discutii cu medici romani angajati in Germania, Franta, Marea Britanie, Suedia, Belgia si Romania. Daca asta nu e in spiritul european al mobilitatii, spuneti-mi voi un exemplu mai bun.

Am venit incarcata de cadouri frumoase, pentru care le multumesc tuturor. Cred ca am avut vreo zece kilograme de carti la intoarcere dar au meritat fiecare miligram :) Si un amazonit din Brazilia on top of it! Multumesc mult pentru surprize Irina, Simona, Raluca, Adina si ... Actes Sud.

Comentarii

Trimiteți un comentariu